Digitalne kompetence in izobraževanje
Dogovor deležnikov je bil, da je potrebno oblikovati ekosistem, ki bo podpiral tako formalno (predvsem osnovno in srednješolsko) kot tudi neformalno (vseživljensko) izobraževanje za digitalno sedanjost. Na ta način bi v Sloveniji vzpostavili okolje, ki bo omogočalo Slovencem pridobiti digitalne kompetence primerljive državljanom drugih držav EU.

V bivši skupni državi so Slovenci predstavljali 1/13 prebivalstva ter ustvarili 1/5 BDP in dobro tretjino izvoza [Michael Manske, Slovenia was a strong economic engine inside Yugoslavia, 2013]. Na čem je temeljila ta gospodarska in družbena uspešnost Slovenije v 20. stoletju? Brez dvoma na kompetencah njenih prebivalcev in te so pridobili skozi izobraževalni sistem. Tisti izobraževalni sistem, ki ga je uvedla v 18. stoletju Marija Terezija ter je naučil Slovence brati, pisati in računati. Uspešnost v 21. stoletju prav tako temelji na kompetencah, ki pa so bistveno razširjene, saj morajo pripraviti posameznika za uporabo računalnika – posameznika je potrebno digitalno opismeniti. Branju, pisanju in računanju se je pridružilo računalniško mišljenje.
Novice

Vabljeni na prvi posvet SAZU-ja z naslovom »Hibridno izobraževanje v času pandemije in po njej«, ki bo 15. 12. 2020

Koalicija »Digital Skills and Jobs« za reševanje izzivov krize koronavirusa

Najava javnega razpisa AAL za sofinanciranje IKT projektov na področju aktivnega staranja
Digitalne kompetence ali znanja računalništva in informatike (RIN) delimo na:
- digitalno pismenost
- znanje uporabe digitalne tehnologije
- temeljna znanja RIN

Digitalna pismenost in v manjši meri znanje uporabe digitalne tehnologije ustvarja sposobne porabnike, medtem ko temeljna znanja omogočajo posamezniku, da ustvarjalno uporablja digitalno tehnologijo na svojem področju.
Strokovna skupina RINOS je v svojem poročilu predstavila analizo stanja v Sloveniji in v svetu. Analiza je pokazala na alarmantno stanje na ravni formalnega splošnega izobraževanja. Tudi DESI indeks je potrdil pomanjkanje digitalnih kompetenc.
Dogovor deležnikov v Strateški skupini za kompetence in izobraževanje je, da je potrebno doseči naslednje cilje:
- UČNI NAČRTI: uvedba temeljnih vsebin RIN v programe osnovne šole, gimnazije ter poklicnih in strokovnih šol kot tudi v programe vrtcev ter razvijanje zavedanja vzajemnega vpliva med tehnologijo in družbo;
- DIGITALNA PISMENOST: zagotovitev celovitega preverjanja digitalnih kompetenc v okviru vseh predmetnih in strokovnih področij na osnovnih in srednjih šolah (gimnazijah ter poklicnih in strokovnih šolah);
- UČITELJI: nadgradnja in trajnost učinkovitega sistema za kakovostno osnovno izobraževanje in stalno strokovno usposabljanje vzgojiteljev in učiteljev ter ravnateljev na področju RIN;
- VSEŽIVLJENSKO IZOBRAŽEVANJE: vzpostaviti infrastrukturo za odprto izobraževanje, ki vključuje vsebine (učne načrte, kurikule, … ), izobraževalce (učitelji, tutorji, … ) in infrastrukturo (šole, organizacije, … ) ;
- DELEŽNIKI: vzpostavitev sistema odprtega izobraževanja, ki omogoča vključevanje deležnikov v oblikovanje vizije ter zagotavljanje in spremljanje kakovosti poučevanja RIN.
Skupino vodi dr. Andrej Brodnik.
Partnerji v strateški skupini so:
- ACM Slovenija, Društvo ACM Slovenija
- Glasnik digitalnih tehnologij
- GZS, Gospodarska zbornica Slovenije
- IJS, Inštitut Jožef Stefan
- MIZŠ, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
- MJU, Ministrstvo za javno upravo
- NVO VID, Mreža nevladnih organizacij za vključujočo informacijsko družbo
- OZS, Obrtna Zbornica Slovenije
- UL FRI, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za računalništvo in informatiko
- UP FAMNIT, Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije